orange.ro
Publicat: joi, Sep 8th, 2016

Peste jumătate dintre români îşi cumpără haine online

studiu-fashion

Studiul Pieței Online de Fashion Din România

MKOR Consulting a realizat un studiu pe piaţa online de fashion din România în urma căruia a rezultat că 67% dintre români îşi cumpără haine din magazinele online. Mediul online a fost ales ca a doua opţiune după magazinele din mall. Dintre respondenţii studiului aproximativ o treime susţin că fac achiziţii o dată – 28,8% sau de două ori pe lună – 29,4%.

Atunci când vine vorba de modalitatea de plată, românii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel încât 9 din 10 persoane optează pentru plata ramburs (88%) şi doar 26% plătesc cu cardul. Mai mult, peste jumătate dintre ei au declarat că au returnat, cel puţin o dată, produsul comandat. Motivul principal menţionat este legat de mărimea necorespunzătoare a hainelor – 80,3% sau pentru că produsul nu era asemănător cu cel de pe site.

Ca modalitate de livrare, Poşta Română a pierdut lupta cu companiile de curierat rapid. Raportul este de 95,4% la 16,8% în favoarea unui curier rapid.

Vestea bună este că românii îşi păstrează şi o notă de naţionalism şi 43,8% sunt gata să plătească mai mult pentru brandurile româneşti.

Pentru îmbunătăţirea serviciilor oferite de magazinele online, acestea trebuie să ştie că, pentru o comandă medie de 122 lei, cumpărătorii consideră că magazinul ar trebui să suporte cheltuielile de transport.

„Prin realizarea acestui studiu de piaţă am căutat să conturăm profilul actual al cumpărătorului român într-un moment în care piaţa online de fashion din România este la început şi mai are mult să o ajungă pe cea din ţările vestice. Încă observăm obiceiuri conservatoare în comportamentul românilor, dar constatăm şi deschidere faţă de acest domeniu. În concluzie, există suficient spaţiu de creştere pe piaţa online, iar retailerii pot specula această oportunitate.

Ne dorim să repetăm și să îmbogățim periodic acest studiu, în funcție de reacțiile pieței la rezultatele obținute. În timp, acesta ar putea deveni o referință pe care afacerile din domeniu să se bazeze în procesul de decizie, fie că doresc extinderea pe noi piețe sau lansarea unor noi branduri.” a declarat Corina Cimpoca.

Peste jumătate din cei interesaţi de achiziţionarea hainelor din mediul online îşi caută informaţiile pe Google sau pe Facebook. În acest moment, foarte puţini folosesc aplicaţiile puse la dipoziţie de magazinele online. 62% din respondenţi nu au folosit niciodată o astfel de aplicaţie, iar jumătate din acest procent le consideră inutile. Aceleaşi procente se înregistrează şi în rândul aplicaţiilor de chat.

„Studiul pieţei online de fashion din România” a fost realizat în perioada 12-22 iunie 2016, la nivelul întregii ţări, pe un număr de 500 de respondenţi, care au achiziţionat cel puţin o dată produse vestimentare în mediul online, în ultimele 12 luni. Raportul complet al studiului poate fi downloadat gratuit de pe site-ul agenției care a realizat studiul: https://mkor.ro/blog/studiul-pietei-online-de-fashion-din-romania-2016/.

***
MKOR Consulting oferă servicii de cercetare de piață, studii de satisfacție a clienților, segmentarea publicului-țintă și profilul clientului, studiul concurenței, studii de oportunitate pentru piețe noi – orientate către rezultate reale de business. Fiecare proiect de cercetare are o direcție strategică, scopul agenției fiind dezvoltarea pe termen lung a afacerilor clienților săi. Alături de grafice “reci”, oferă și interpretare bazată pe fapte și recomandări ce provin din experiență.

De-a lungul celor aproape 4 ani de existență, MKOR a efectuat zeci de studii de piață, având ca scop extinderea piețelor sau portofoliilor clienților săi, explorarea unor noi oportunități, analiza concurenței sau satisfacția clienților. Portofoliul divers de clienți reflectă deschiderea către o varietate de industrii a agenției.

MKOR Consulting este fondat de către Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 10 ani de experiență în marketing și cercetare de piață. Corina a absolvit facultatea de Științe Politice din cadrul UBB Cluj-Napoca, are un masterat în PR la aceeași universitate și un MBA la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizații în calitate de manager de marketing și PR și a inițiat mai multe proiecte antreprenoriale. Mai multe detalii: https://ro.linkedin.com/in/coricimpoca.

macheta yandesign

Despre autor

- Moda nu este ceva ce există numai în rochii. Moda este în cer, pe stradă, modă are de a face cu idei, modul în care trăim, ceea ce se întâmplă.

Comentezi? pe DespreModă.ro

XHTML: Puteți folosi aceste tag-uri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

macheta yandesign Facebook “Nu poți avea niciodată prea multă grijă atunci când îți alegi pantofii. Prea multe femei consideră că nu sunt importanți, dar adevarata eleganță a unei femei se masoară după ce poartă în picioare.” Christian Dior “Nu poți avea niciodată prea multă grijă atunci când îți alegi pantofii. Prea multe femei consideră că nu sunt importanți, dar adevarata eleganță a unei femei se masoară după ce poartă în picioare.” Christian Dior “Ținuta este ceea ce prezinți lumii, în special în prezent, când contactul uman este atât de scurt. Moda reprezintă un limbaj instant.” Miuccia Prada “Ținuta este ceea ce prezinți lumii, în special în prezent, când contactul uman este atât de scurt. Moda reprezintă un limbaj instant.” Miuccia Prada