Publicat: lun, Sep 7th, 2015

Brandul Chanel

Chanel este o importantă și celebră casă de modă din Franța, ce poartă numele unei mari creatoare a secolului XX: Coco Chanel. Gabrielle Bonheur „Coco” Chaneleste considerată una dintre cele mai mari creatoare de modă ale secolului al XX-lea, alături de nume precum Paul Poiret, Christian Dior, Christian Lacroix, Guy Laroche, Nina Ricci sau Givenchy.

855-8

Coco Chanel s-a născut într-o familie săracă, însă asta nu a împiedicat-o să ajungă faimoasă. La vârsta de 18 ani debutează în lumea mondenă, în lumina reflectoarelor la cafeneaua „Moulins La Rotonde”, în calitate de cântăreață. Acolo admiratorii o numesc Coco, de la melodiile sale „Qui a vu Coco?” și „Ko-Ko-Ri-Ko”. Între timp își găsește un loc de muncă într-un magazin de stofe la Maison Grampayre, dar nu renunță la a cânta.

La vârsta de 25 de ani cunoaște un important, bogat și influient al acelor vremuri, ce îi va schimba viața, baronul Étienne Balsan. Coco devine amanta recunoscută a lui Balsan și se mută la una din proprietățile baronului. Acolo Chanel începe din pasiune și pentru uz personal să creeze pălării care vor fi apreciate de aristrocația franceză și în curând va deveni o mică afacere. Face primii pași în lumea modei în calitate de creatoare de pălării în 1908, descoperind un talent special în a anticipa dorințele și gusturile femeilor din timpul său. În 1909, Chanel deschide un magazin la parterul apartamentelor lui Balsan în Paris.

În 1913 Coco Chanel deschide un alt magazin la Deauville, iar in 1915 unul la Biarritz, în Franța. În 1921 se lansează pe piața parfumurilor convinsă că parfumurile pe bază de flori și mosc nu au viitor. Chimistul Ernest Beaux prepară o esență sintetică pe bază de aldehide și zahăr fermentat. Chimistul pregătește o gamă întreagă de parfumuri care este atent examinată de Chanel. Parfumurile apar în niște sticluțe numerotate de la 1 la 5 și de la 20 la 24. Stilista a ales două parfumuri, dar până la urmă a rămas numărul 5 căruia nu i-a schimbat numele. Numele „Chanel n°5” a fost un șoc în acea epocă în care parfumurile aveau nume imaginare și fantastice. Șocul mai mare a fost însă confecția sticlei, nonconformistă, o sticlă dreptunghiulară de cristal transparent. În scurt timp Chanel n°5 devine parfumul cel mai vândut în lume.

Chanel no 5

Stilul lui Gabrielle Chanel a fost revoluționar pentru anii ’20: a creat nu doar haine noi și o noua marcă, ci un nou stil de viață. A creat mai ales pălării și doar după câțiva ani a început să deseneze haine. Mai apoi s-a decis să creeze gențile gigantice, parfumuri (de amintit istoricul Chanel n°5), încălțăminte bicoloră, ceasuri unisex și bijuterii. Interpretând spiritul modernist al epocii, Chanel caută noua imagine de femeie liberă și independentă de bărbați: o femeie liberă, revoluționară, modernă și avangardă. Ceva important de amintit este că Chanel a fost una din primele femei care a îmbrăcat pantalonii.

Țesăturile preferate ale lui Chanel erau tweed și jersey, iar tailleur-ul a devenit un must (un necesar). Culorile preferate și cel mai des folosite erau negrul, albul, la care se mai adaugă și albastrul-închis, bejul și griul. Conștientizarea propriul corp, comoditatea, masculinitatea, eventual combinată cu feminitatea sunt principiile de bază cu care Coco prin creațiile sale a sedus femei (și bărbați). Stilul său este cunoscut în istorie ca fiind sinonim cu eleganța, rafinamentul și modernitatea, combinate cu confortul. Chanel a lansat și numeroase accesorii ce completau creațiile sale : șiraguri de perle, lănțișoare din aur, poșete având curele din lanțuri de aur și multe altele, care au suprins, adesea șocat, dar au fost foarte apreciate.

La jumătatea anilor ’90 Compania Chanel a făcut o achiziție suprinzătoare, cumpărând firma Eres, specializată în creația de costume de plajă, dar se pare că a fost doar o investiție financiară, designerii de la Chanel alegând să nu se implice în producțiile Eres.

În prezent compania este controlată de familia Wertheimer. Detaliile financiare nu sunt cunoscute de public, compania păstrând o legendară discreție, dar cifrele de vânzări par să fie în creștere.

Compania are peste 100 de magazine în întreaga lume, 35 dintre ele fiind în Japonia, unde marca Chanel se bucură astăzi de un deosebit succes.

Despre autor

- Moda nu este ceva ce există numai în rochii. Moda este în cer, pe stradă, modă are de a face cu idei, modul în care trăim, ceea ce se întâmplă.

Comentezi? pe DespreModă.ro

XHTML: Puteți folosi aceste tag-uri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Facebook “Nu poți avea niciodată prea multă grijă atunci când îți alegi pantofii. Prea multe femei consideră că nu sunt importanți, dar adevarata eleganță a unei femei se masoară după ce poartă în picioare.” Christian Dior “Nu poți avea niciodată prea multă grijă atunci când îți alegi pantofii. Prea multe femei consideră că nu sunt importanți, dar adevarata eleganță a unei femei se masoară după ce poartă în picioare.” Christian Dior “Ținuta este ceea ce prezinți lumii, în special în prezent, când contactul uman este atât de scurt. Moda reprezintă un limbaj instant.” Miuccia Prada “Ținuta este ceea ce prezinți lumii, în special în prezent, când contactul uman este atât de scurt. Moda reprezintă un limbaj instant.” Miuccia Prada